TAK RUGI PUN KALAU PERCAYA YANG COKE TU ADA DARAH HIV


Serious, korang tak rugi pun kalau percaya benda tu. sebab apa? sebab.. korang tahu kan pengambilan minuman bergas yang berlebihan boleh menyababkan apa? tahu kan? .Lepas tu pulak dulu pernah digembar-gemburkan dalam surat khabar yang ada racun serangga semua tu dalam minuman dia.. dan, yang paling penting sekali, KORANG TAHU KAN YANG COKE NI PRODUK YAHUDI? Setelah perkatan Coca-cola yang membawa maksud "La Muhammad La Makkah" tu korang sanggup lagi ke nak minum?. Kemonn lahh. ni serius tak rugi kalau korang boikot minuman camni.  

Kesimpulannya, tak salah pun nak percaya benda ni semua. sebab, dah jelas makanan tu pn bawa keburukan dkat kita. yang nak makan lagi tu pahal? tu cari nahas namanya! >.<". Biarlah orang nak kata yang korang ni kolot, lurus sebab mudah diperdaya dek khabar angin. cakap balik kat dia, "Aku jaga makanan aku. aku taknak makanan haram yang aku makan jadi darah daging aku".  So, TETAP ADA KEBAIKAN KALAU KITA PERCAYA BENDA NI >.<"

Dan buat pihak yang tak bertanggungjawab, tak perlu lahh nak buat benda camni untuk menjatuhkan nama produk orang lain. Al-Fitnatul asyaddu minal qat "Fitnah itu lebih besar dosanya daripada membunuh 1000 umat islam" so, fikir2 kan la kalau nak sebarkan sesuatu info yang belum tentu kesahihannya. Wallahualam. Semoga makanan yang hari² kita makan tu adalah makanan yang HALAL:)

No comments:

Post a Comment

 
Template Edited By Amirah Zahidah RZ ♥ All Rights Reserved © 11 Nov 2011